Batum Hakkında Bilinmesi Gereken 9 Şey

BATUM HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKEN 9 ŞEY

1. TÜRKİYE'den Batum'a geçiş için vize,pasaport gerekmiyor. Sadece kimlik ve güncel geçiş ücreti 15 tl ile Gürcistan'a geçebilirsiniz.


2. Batum da yemek konusunda çok dikkatli olmalısınız. Genellikle et yemekleri domuz etiyle yapılıyor. Türk lokantaları var her yerde oraları tercih etmelisiniz. Birde Gürcistan'ın meşhur yiyeceği "Haçapuri" yi tavsiye ederim ilginç bir lezzeti var.

                         

3. Batum gece hayatı ile meşhur bir yer. O yüzden mutlaka gece hayatını yaşamanızı tavsiye ederim. Mahalle kumarhaneleri lüks sayılmaz ama yinede güzel.Kumarhanelerde yiyecek,içecek, sigara,alkol sınırsız ve ücretsizdir. Eğlence yerleri çok ucuz ve süper.



4. Batum Botanik Bahçesini görmenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Dünyanın en büyük botanik bahçelerinden biri. Kuruluşu 100 yıl öncesine dayanıyor. Dünya üzerindeki neredeyse bütün bitkiler mevcut. Tam doğa harikası bir yer Batuma yolunuz düşerse mutlaka 1 gününüzü botanik bahçesine ayırın.


5. Batumu tepeden izlemeye ne dersiniz. Bunun için yapmanız gereken sahile yakın bir yerde bulunan teleferiğe binmek ve manzaranın tadını çıkarmak. Tabi tepedeki cafe de Türkçe ve ingilizce bilmeyen garsonlardan çay istemek yada pasta istemek için gösterdiğiniz çaba daha güzel.



6. Mimari harikası Ali & Nino heykelini gece izleyin hem hareketli hem renkli. Çok güzel bir eser olmuş.


7. Gürcistan da sigara ve alkol çok ucuz. Ne kadar ucuz olduğunu siz karar verin. 1 paket winston sigara TÜRKİYE de 8 TL. Gürcistan da 2.7 TL. Alkol fiyatları da çok ucuz olduğunu biliyorum ama kendim hiç almadım o yüzden tam fiyat veremiyorum.




ÖNEMLİ!!! 

Sınırdan geçerken getirebileceğiniz alkol ve sigara miktarı sınırsız değildir.


8. Batumun armut suyu meşhurdur. Batuma gittiğinizde mutlaka armut suyunu deneyin. Armut suyunu sınırdan geçerken koli koli geçirebilirsiniz.



9. Para birimi Lari dir. 1 TL= 0.83 lari güncel kur.





Batum hakkında sizlere aktaracaklarım şimdilik bu kadar. Tabi bu saydıklarım ile bitmez Batum. Başka merak ettiğiniz bir şey olursa yorum ile yada iletişim bölümünden ulaşabilirsiniz.


 Yazılarımı daha kolay takip etmek istiyorsanız kayıt ol bölümünden kayıt olabilir ve güncel yazılar e-posta adresinize gelsin.





Murat Ünal

merhaba Ben Murat Ünal.20 yaşımdayım ve üniversite okuyorum.Gezmeyi çok sevdiğim için gezi ve tatil ile ilgili blog yazıyorum.Gezi ve tatil ile ilgili faydalı ve kaliteli içeriğimi okuyuculara sunmaya çalışıyorum. Blog adresim: www.tatilduragi.blogspot.com

2 yorum:

  1. çok yararlı olmuş emeğinize sağlık. batuma gidecektim çok yararlı oldu bu makale.

    YanıtlaSil

Yorumunuza gelecek cevabı takip etmek "beni bilgilendir" kutucuğuna işaretleyebilirsiniz.


Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa iletişim formunu kullanın.

Blogger Murat Ünal

Blogger

Top